Oslavte s námi den dětí

První červnový den slavíme každoročně Mezinárodní den dětí, speciální den plný her, soutěží, dětského smíchu, lásky, sladkostí a malých dárečků. Kde a z jakého důvodu se však tento svátek objevil a v jakých zemích je ještě hojně oslavován? Pojďte se spolu s námi dozvědět něco více o tomto dětmi opěvovaném dni a načerpat inspiraci na aktivity či malé dárečky pro děti a společenské hry pro celou rodinu. Oslavy se všemi členy rodiny totiž děti milují.

Historie vzniku Mezinárodního dne dětí

Mezinárodní den dětí v současné době slaví ve více než 145 zemích světa. Kde však oslavy pramení? Již v roce 1920 oslavili první Den dětí v Turecku, a to jako upozornění na práva a potřeby dětí. O pět let později, 1. června 1925, probíhala ve švýcarské Ženevě Světová organizace pro blaho dětí, ale k vyhlášení mezinárodního dne ani tehdy nedošlo. Hlavním podnětem bylo až masové zabíjení žen a dětí během druhé světové války, konkrétně například v českých Lidicích a francouzském Ouradouru. Na základě těchto událostí byl Mezinárodní demokratickou federací žen vyhlášen v roce 1949 Den pro ochranu dětí, z něhož se poté stal Mezinárodní den dětí.

V České republice byl Mezinárodní den dětí uznán až v roce 1950, kdy se tehdejší Československo přidalo k ostatním státům a oficiálně tak připomíná právo dětí na péči o jejich zdraví a život v míru.

Jak s dětmi oslavit den dětí?

Mezinárodní den dětí v České republice opravdu nebývá opomíjený. Napříč městy a vesnicemi se pořádají zábavná odpoledne s nafukovacími hrady, balónky, zmrzlinou a cukrovou vatou. Nesmí chybět hry, malování na obličej, hlasitá muzika a veselý animátor, který rozproudí zábavu.

Pokud ale nejste příznivcem davových akcí tohoto typu, vydejte se s dětmi na výlet, ať už do lesa, nebo třeba na oblíbený hrad či zámek. Mnohdy i zde na vás čekají speciální prohlídky, nebo pestrý program určený dětem. Hezké počasí můžete využít také k přípravě pikniku s dobrůtkami, které vaše děti zbožňují a do příprav se jistě rády zapojí. Není potřeba vymýšlet hostinu, stačí malá svačinka, vždyť jde především o ten prožitý okamžik.

Výlety můžete spojit s hledáním pokladu. Dobrodružná stezka plná fáborků a úkolů pro zvídavé děti. To je něco! A že zrovna nepřeje počasí ke dni strávenému venku? To vás přece od zábavy neodradí. Uvařte si společný oběd a připravte pohoštění v párty stylu, tvořte umělecká díla, zorganizujte si mini diskotéku, či filmový maraton a nebo hrajte oblíbené společenské hry. Podtrhněte výjimečnost tohoto dne a upozorněte děti, že patří jen a jen jim. Cokoliv, co se stane pro děti nevšedním zážitkem, zajisté ocení a budou si čas strávený s vámi pamatovat ještě hodně dlouho.

Drobné dárky na oslavy či dětské párty

I drobný dáreček děti vždy potěší. Inspirujte se výběrem z našeho e-shopu a rozsviťte tak dětská očka třeba zrovna na Mezinárodní den dětí.

Ideální dárek na dětské slavnosti nebo i jako poděkování kamarádům na narozeninové party je barevný Krasohled, s nímž malí oslavenci objeví krásy magického a hravého světa. Pro chvilku soustředění, nebo jako odměna za soutěže skvěle poslouží Dřevěná kuličková hra, u níž si můžete vybrat z celkem čtyř zvířecích motivů. K rozpumpování zábavy a akce doporučujeme naopak Dřevěnou káču, oblíbenou hračku mnoha generací. A co pro sourozence, či blízké kamarády? Již od 3 let věku dítěte můžete pořídit soubor třech známých karetních her Zvířátkové trio, jež můžete využít doma i na cestách.

Pamatujete si na Skákací gumu? Věřte, že tento dáreček potěší chlapce i dívky, které zároveň podpoří v pohybu. A třeba se k nim přidáme i my, rodiče. Co vy na to? Na potrápení mozkových závitů doporučujeme originální dřevěný hlavolam Tangram - magnetický, který můžete využít i při tvoření programu na dětské oslavy. Logické hry mají děti rády. Nebo ty balanční, které se dají hrát samostatně, nebo ve dvojicí. My doporučuje Mini-balanční kaktus. A pokud hledáte opravdu mini dárečky, třeba jako malou pozornost při soutěžích, či oslavách, vhodný je pro vás balíček s figurkami zvířátek a rostlin, které najdete na zahradě, ze série Good Luck Minis.

Společenské hry

Lákadlo ve formě společenských her nesmí chybět na žádné dětské párty či narozeninové oslavě, protože sdílená radost ze společných zážitků je přece ta nejlepší. Na trhu je v současné době k dispozici nepřeberné množství her pro malé i velké, na pohyb i přemýšlení, nebo na doma i na ven. Podívejte se spolu s námi na zlomek z těch, které opravdu stojí za hru. Nejjednodušší ze všech her je vždy hádání. Firma Goki vymyslela zábavnou variantu Hádej, kdo jsem, kterou si vaše děti zamilují. Upřednostňují-li ale něco neobvyklého, tak je pro vás skvělou volbou desková hra Popeláři jedou.

Znáte hry od Lucie Ernestové? Krásně malované, vtipné a velmi hravé. Vyzkoušejte například Přírodovědné hry, soubor čtyř her z oblasti přírodopisu a anglického jazyka, kterou zvládnou děti zhruba od 6 let věku. V tomto věku děti nadchne také speciální vesmírná hra Puzzle - Vesmír, jejíž herní plán si můžete sestavit přesně podle sebe a vydat se tak na náročnou cestu kolem Černé díry, či pásma asteroidů.

Láká vás v hrách něco nového, neokoukaného? Vyzkoušejte třeba voňavou hru plnou taktik Cesta kořením, u níž se dostanete do tajů obchodů a prožijete neuvěřitelná dobrodružství.

S nejmenšími dětmi zhruba již od 2 let věku s přehledem zvládnete hru Octo domino - Zvířátka, kde je hlavním úkolem přikládání stejných zvířat k sobě. O rok starší děti si hravě poradí se společenskou hrou Honem zpátky do ohrádky, a nebo se stálicí v oblasti her - Člověče, nezlob se, tentokrát v magnetické verzi.

Ať už se na Mezinárodní den dětí inspirujete drobnými dárky, nebo společenskými hrami pro celou rodinu, přejeme vám, ať je tento den plný dětského smíchu, rozzářených očí, radosti a dobré nálady. A ať takové dny pokračují dál a nikdy nekončí, protože děti si lásku, smích a radost zaslouží.

Pokud byste potřebovali zjistit více informací o produktech nebo se poradit, neváhejte nás kontaktovat na tel. +420 776 499 527, nebo na email: info@montessorihracky.cz.

Pomohl vám tento článek? Přejděte na další, nebo se přihlaste k odběru newsletteru a žádný vám už neuteče!

Nejlepší samolepkové knížky pro děti